Firmy w Polsce coraz bardziej doceniają możliwości, jakie daje Marketing Automation. Często przy wyborze pomiędzy spotem, a animacją, wybierają drugą opcję ze względu na większy potencjał w branży. Rynek cały czas się powiększa, a my częściej niż kiedyś widzimy animowane filmiki przy przeglądaniu internetu. Czytając tekst dowiesz się kilku przydatnych faktów o Animation Marketing.

Animation Marketing – 3 rzeczy, które powinieneś wiedzieć

Używano już w 1966 roku

Wielu uważa Automation Marketing za trend, który dopiero powstał. Teraz jednak w większym stopniu zaczynamy dostrzegać jego możliwości marketingowe. Tak serio rozwijano go już w 1966. roku, gdy Volkswagen wypuścił reklamę, którą wspierała ta technologia. Odbiła się ogromnym echem i wielu z nas skojarzyłoby ją nawet dziś. Animacji w swoich reklamach używał też między innymi RedBull, CocaCola, Honda, a nawet Lamborghini. Teraz z  pomocą animacji uczymy się, reklamujemy produkty i opowiadamy historie. Ciekawe, która marka jako pierwsza pozycjonuje się w Twoim umyśle, jeżeli myślisz o animacji.

Wzbudza emocje

Filmiki tworzone poprzez animacje połączone ze starannie skonstruowanym storytellingiem wzbudzają ogromne emocje. Skutecznie zatrzymują się w pamięci budując świadomość marki. Widzowie zazwyczaj utożsamiają się z jednym z bohaterów animacji, co rzadziej ma miejsce przy spotach reklamowych. Fikcyjnych bohaterów łatwiej spersonalizować, dopasować w umyśle do konkretnej osoby. Film animowany wywoła zaangażowanie użytkowników z większą szansą, niż spot reklamowy przy porównywalnie wysokiej kwocie przeznaczonej na kampanie.

Koszt

Marketing Animation często pochłania mniejsze koszty niż nagrywanie tradycyjnego spotu reklamowego. Warto porównać możliwy zwrot i konwersje, jakie może przynieść dana forma reklamy. Prostota animacji znacznie wpływa na korzyść zamawiającego. Duża część przypadków powinna postawić na Animation Marketing, bo odbija się szerszym echem wśród wszystkich grup odbiorców.

Marketing animowany posiada znacznie więcej korzyści dla marek. Teraz już znasz podstawowe trzy, a dowiesz się znacznie więcej.

Adrian Prędkiewicz – Specjalista ds. Marketingu