Animation Marketing znajduje coraz większe grono odbiorców. Skutecznie wykorzystuje się go też w edukacji. Dzięki animacji różne organizacje są w stanie przekazać myśl i wiedzę w obrazowy sposób. Takie podejście zyskuje zainteresowanie odbiorców. Sami często wolimy uczyć się wykorzystując metody oparte na animowanym obrazie.

Animation Marketing – Efektywna edukacja klientów

Animation marketing bardzo dobrze sprawdza się w strategii content marketingowej. Jeżeli chcielibyśmy uczyć naszych klientów o naszych produktach lub wpajać im wartości firmy, warto przeanalizować możliwości animacji. Na pewno każdy chociaż raz oglądał materiał edukacyjny, który wykorzystywał animację. Kursy internetowe, krótkie poradniki produktowe, storytelling lub prezentacje przedstawiające firmę robią wiele większe wrażenie, gdy skorzystamy z tych możliwości.

Prosta Ekonomia to kanał na YouTube, na którym pojawiają się materiały właśnie z zakresu ekonomii. Skutecznie wykorzystana animacja połączona z wartościową wiedzą sprawiła, że obecnie cieszą się liczbą około 50 000 subskrypcji. Nie osiągnęliby takiego poziomu przekazując swoją wiedzę za pomocą samej ścieżki dźwiękowej z dopasowaną grafiką. Kluczowym elementem w tym przypadku okazało się połączenie wartości ze sposobem jej przekazania. Budowanie bazy odbiorców w oparciu o podobną strategię stwarza okazję do efektywnej promocji i zdobywania lojalnych klientów.

Wiele firm korzysta z animacji także podczas storytellingu. Jeżeli jako firma chcielibyśmy wpoić naszym klientom wartości, którymi się kierujemy, to świetny sposób. Często mamy słabość do animacji, ponieważ przypominają nam bajki z dzieciństwa. Opowiadanie historii wykorzystując ten aspekt stało się kluczowym elementem strategii. CocaCola stosuje ten sposób od lat wzbudzając emocje i przekazując swoja wizję. Zastanów się, które firmy najgłębiej zakorzeniły w Tobie wartości, a później przypomnisz sobie materiał, który stworzyły z wykorzystaniem animacji.

Jeżeli kiedykolwiek myślałeś nad edukowaniem swoich klientów, zastanów się nad zastosowaniem animation marketing. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że to właśnie ta strategia zatrzyma ich na dłużej.

Adrian Prędkiewicz – Specjalista ds. Marketingu